BAYLEY III. KORA GYERMEKKORI SZŰRŐVIZSGÁLAT

A teszt méri a gyermekek kognitív, nyelvi, szociális és mozgásfejlődési érettségét. Ez a teszt a 1 hónapos kor és 3.5 éves kor közötti gyermekek vizsgálatára alkalmas. A teszt eszköztárát ennek az életkornak való játékok és játékos kellékek alkotják. A gyermekek a vizsgálat közben észre sem veszik, hogy vizsgálva vannak, olyan oldott hangulatot teremt ez a játékos, ám de irányított feladathelyzet. A végeredmény segítségével meg tudjuk határozni, hogy a többi hasonló korú kisgyermekhez képest milyen területen, milyen mértékű az eltérés (ha van). A vizsgálatot követően részletes tájékoztatást adok vizsgálati eredmény értelmezéséről. A vizsgálati eredményről szakvélemény kérhető.


Mit mér a Bayley-III?

A vizsgálat öt fejlődési tartományt értékel, amelyekből három fő skála a gyermek kompetenciáira, kettő pedig a szülői beszámolóra épül:

1. Kognitív skála

  • A problémamegoldó képességeket, figyelmet, emlékezetet és az explorációs viselkedést méri.
  • Példák: tárgyállandóság, szenzoros észlelés, egyszerű problémamegoldás, habituáció.

2. Nyelvi skála

  • Két altesztből áll: receptív kommunikáció (megértés) és expresszív kommunikáció (beszédprodukció).
  • Vizsgálja a szavak felismerését, utasítások követését, szókincs fejlődését, gesztusok és hangadás alkalmazását.

3. Motoros skála

  • Külön méri a finommotoros és nagymotoros készségeket.
  • Finommotoros: tárgyak manipulálása, kéz-szem koordináció, rajzolás kezdeményei.
  • Nagymotoros: fejtartás, ülés, mászás, járás, egyensúly.

4. Szociális-érzelmi skála (szülői kérdőív)

  • Az érzelmi szabályozás, társas kapcsolatok és kötődés fejlődését méri.
  • Alapja többek között az Ages & Stages Questionnaires: Social-Emotional (ASQ:SE).

5. Adaptív viselkedés skála (szülői kérdőív)

  • A mindennapi élethez szükséges készségek értékelése (pl. öltözködés, evés, higiéné, önállóság).
  • A Vineland Adaptive Behavior Scales alapján készült.


Mérési módszertan

  • Standardizált teszthelyzetben képzett szakember (pszichológus, gyógypedagógus, fejlesztő szakember) végzi.
  • A gyermek játékszerű feladatokon keresztül mutatja meg a képességeit.
  • A szülői kérdőívek kiegészítik az objektív mérést a mindennapi környezetben észlelt viselkedésekkel.

Mit ad a vizsgálat?

  • Fejlődési profil: mely területeken van a gyermek életkornak megfelelő szinten, hol tapasztalható elmaradás vagy kiemelkedés.
  • Klinikai diagnosztikai támogatás: pl. koraszülöttek, genetikai szindrómák, neurológiai érintettség vizsgálata.
  • Fejlesztési terv alapja: meghatározza, mely területeken érdemes korai intervenciót, terápiát, fejlesztést nyújtani.

 

A vizsgálatra minden eddigi dokumentumot, szakvéleményt, vizsgálati eredményt kérünk elhozni, hiszen ez segíti a gyermek konkrét problémájának feltárását. A dokumentumokat a gyermekre vonatkozó adatvédelmi szempontok betartásával tekintjük át. Először az anamnézis felvételére kerül sor, amennyiben ez még nem történt meg az előző vizsgálatok során.

 

 

KAPCSOLAT

kapcs1     kapcs2 

FLOW KÉPESSÉGFEJLESZŐ KÖZPONT

SZARVAS IRODAHÁZ 
7400 Kaposvár, Budai Nagy Antal u. 1.

+36-30/285-9255 • info@flowkaposvar.hu

NYITVA TARTÁS:
hétfő-péntek 12:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

Iskolai szünetek ideje alatt:
hétfő-péntek 8:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

A weboldal használatával ön elfogadja, hogy az oldal a böngészőn keresztül ún. sütiket kezel a felhasználói élmény fokozása érdekében.
RENDBEN