SZOLGÁLTATÁSOK

BrainRx

BRx-logo-horizontal-2color-rgbBrainRx agytréning lefedi a kognitív képességek legszélesebb körét, amelyek a leghatékonyabb, személyre szabott fejlesztését biztosítja. Látványos, gyors és tartós fejlődést eredményez a tanulási képességekben.

A BrainRx tréning jelenleg a legerősebb, evidencia alapú, kognitív tréning a világon. Rengeteg kutatási eredmény áll mögötte, és extrém magas hatásfokkal működik, tartós, az élet számos területére kiható transzferhatással.

Egy 145 órás programmal, néhány hónap intenzív munkával tartósan akár átlagosan 3,6 mentális évvel vagy 15-20 IQ ponttal is fejlődhetnek a kognitív képességek. Ez pedig merőben új lehetőségeket adhat egy-egy gyermek vagy felnőtt számára. Hat éves kortól korhatár nélkül alkalmazható.

Az órák fele a tréner segítségével végzett egyéni terápiás munka, másik része pedig digitális program, amelyben szintén a tréner kíséri a tanulót. Ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabb és legeredményesebb legyen a munka, az agy heti legalább 4,5 óra intenzív edzése szükséges.

95 – 125 – 145 órás programjaink közül a kognitív képességek legátfogóbb mérésére alkalmas Gibson-teszt segítségével választunk. 

A tréning során a fluid intelligenciában dolgozunk, itt keressük meg a tanulási nehézségek kiváltó okait, gyökereit, majd a lehető leghatékonyabban kialakított, személyre szabott, tartalomfüggetlen intenzív tréninggel tulajdonképpen újrahuzalozzuk az idegpályákat, s így fejlesztjük a képességeket. Cél a tanulási nehézségek teljes felszámolása, a hatékony tanulás hosszú távon.

A tréning tanulási modellje az alábbi ábrán látható területekre koncentrál, így az automatikus feldolgozást és a magasabb szintű kognitív képességeket erősíti, edzi.

 

BrainRx tréning tanulási modell 

 

A Brain Rx egy prémium minőségű agytréning program, amely Magyarországon is már évek óta kiváló hatékonysággal, tudományosan mérhető, ugrásszerű és tartós eredményekkel van jelen

Az alábbi ábrán 21.974 gyermek és fiatal Brain Rx program előtti (pre) és utáni (post) Gibson-teszt eredményeinek átlaga látható részképességekre bontva.

2 

A kutatási eredmények összegző, angol nyelvű, leírása ide kattintva olvasható.

 

Logopédia

 Artikulációs zavar terápia

Logopédia Az egyén beszédének tisztasága eltér az adott közösség normáitól. Az, hogy ez az eltérés milyen okokra vezethető vissza, nagyon sokrétű lehet. 

A terápia megkezdése előtt fel kell tárni az összes tünetet és az összes információt meg kell szereznünk a gyermekről. A szülői beszámoló segítségével feltérképezzük az érintett hangokat, illetve megfigyeljük a gyermeket spontán társalgási helyzetben.

Megfigyelési szempontok:

  • a beszéd mennyire érthető
  • folyamatos beszédhasználat vagy egyszavas válaszok a jellemzőek
  • kiejtés jellemzői
  • beszédállapot jellemzői (légzés, dallam, tempó, stb.

Beszédészlelés és beszédmegértés zavarának terápiája

Későn induló beszédfejlődés, elhúzódó pöszeség, szó- és mondatalkotási nehézség, bizonytalan beszéd- és szövegértés, gyermeknyelvi szavak használatának fennmaradása, nyelvi szabályok lassú elsajátítása és alkalmazási nehézsége esetén.

Az iskolai tanulás, az írás-olvasás elsajátításának alapja a gyermek életkorának megfelelő anyanyelvi teljesítmény, amely leghatékonyabban óvodáskorban fejleszthető. A beszédfejlődés egyik jelentős részterülete a beszédfeldolgozás. Az időben megkezdett, egyénre szabott fejlesztés segít az eltérő fejlődés negatív hatásainak megelőzésében vagy csökkentésében, az anyanyelvi hiányosságok kompenzálásában, a harmonikus személyiség kialakulásában.

 

Beszédindítás

Ha 2,5-3 éves kor körül (lányoknál 2,5 éves, fiúknál 3 éves kor) még nem rendelkezik legalább 50 szavas aktív szókinccsel, nehezen utánozza az anyanyelv hangjait tisztán és mozgásában is kicsit elmarad a társaktól, akkor mielőbb forduljunk szakemberhez.

Minden esetben egyénre szabott módszert választunk, hiszen minden gyermek más, így más lesz az, amivel eredményt tudunk elérni. Az első alkalommal megtörténik az anamnesztikus beszélgetés a gyermek addigi fejlődéséről, tapasztalt tünetekről. Ezután felmérjük a meglévő képességeket és kizárjuk a halláskárosodás és egyéb kognitív zavar tényét.

Diszlexia prevenció

A diszlexia a legtöbb meghatározás szerint az olvasás és írás zavarát jelenti. A pszichológia szerint ez a jelenség egy gyűjtőfogalom: a részképességek olyan zavara, amely változatos megjelenési formában vezethetnek ugyanahhoz a problémához, súlyos olvasási zavarhoz. A pedagógiai irányzat az iskolai teljesítmény és az intellektuális képességek jelentős eltérését nevezi diszlexiának, amelynek hátterében súlyos olvasási zavar áll.

Diszlexia prevenciót alkalmazunk akkor, ha a gyermek még nem tud írni és olvasni, azonban több jel is arra mutat, hogy hajlamos lehet a probléma kialakulására.

Jelek lehetnek: 

  • ha a gyermek nehezen tanul
  • nem szívesen mond verseket
  • nem mutat érdeklődést a mesék iránt

Aki logopédiai terápiában részesül arra jellemző lehet, hogy nehezen épülnek be az újonnan kialakított hangok, már jól kialakított hangokat újra elveszítenek, de az is, hogy a zöngés mássalhangzókat nagyon nehéz kialakítani. De olyan is van, hogy a nyelvi zavar teljesen rejtve marad egészen a beiskolázásig.

A foglalkozások során igyekszünk olyan képességeket fejleszteni, amelyek szerepet játszanak az olvasás és az írás helyes kialakulásában.

Képességfejlesztés területei:

  • vizuális és a hallási érzékelés
  • a térbeli tájékozódás
  • a finommozgás
  • a nagymozgás
  • nyelvi készség

Diszlexia reedukáció

A diszlexia az eltérő idegrendszeri fejlődés következtében kialakuló tanulási zavar, mely az életkor és az intellektus alapján elvárható olvasási teljesítmény csökkenésében nyilvánul meg.

Gyakori hibák:

  • a betűtévesztések
  • konzekvens betűcserék (pl. hasonló alakú betűk esetén b-d)
  • betűkihagyások- és betoldások
  • a szótagkihagyások- és betoldások
  • az olvasási tempó általános meglassulása
  • az olvasott szöveg értésének nehezítettsége

 

A helyesírásban megjelenő tünetek:  

  • gyakori helyesírási hibák
  • tévesztések
  • betoldások
  • kihagyások
  • a magán- és mássalhangzók időtartambeli tévesztése (pl. hosszú helyett „hoszú”-t vagy „hosszu”-t ír)

 

A diszlexia reedukációs foglalkozások egyrészt az olvasást megalapozó képességek fejlesztésével támogatják a gyermeket, illetve a már ismert betűket újratanulva, az olvasási technikát javítva segítik őt a hatékonyabb tanulás, olvasás felé.

Iskolaelőkészítő foglalkozás

pexels-gustavo-fring-4173105 Az iskolaérettség fizikai  és pszichés alkalmasságot jelent, hogy a gyermek kudarcélmények nélkül, elkezdje az általános iskolai tanulmányait. A gyermek akkor fogja sikeresen teljesíteni az iskola által támasztott követelményeket ha a képességek megfelelő fejlettségi szintjével rendelkezik. Az iskola előkészítő foglalkozások célja, hogy gyermeke magabiztosan, felkészülten kezdje meg iskolai tanulmányait.

 

 

Az előkészítő foglalkozások előnyei:

  • Fejleszti a koncentrációt és a figyelmet, hogy a gyermek képes legyen az órákra összpontosítani.
  • Erősíti az alapvető készségeket, amelyek az alapkultúrtechnikák elsajátítását megkönnyíti
  • Szociális készségek fejlesztése, beleértve a csoportban való munkát, együttműködést és a társas interakciókat.
  • Tartós figyelem kialakítása: (10-15) percig kösse le a rajzolás, a feladatlap kitöltés, a színezés.
  • Memória fejlesztése: ne okozzon problémát a versek, rövid mesék megjegyzése és elmondása.
  • Beszéd produkció fejlesztése: ne legyen beszédhibája, tudja magát szóban - egyszerű összetett mondatokat használva- kifejezni.
  • Szám – és mennyiségfogalom kialakítása: igazodjon el az 1 – 10 számok között, ismerje és helyesen használja a több-kevesebb, nagyobb-kisebb fogalmát.

 Diszgráfia prevenció

Diszgráfia prevenció A terápia azoknak a  gyerekeknek ajánlott, akiknél már az óvodában valószínűsíthető az írás-olvasás elsajátításának nehezítettsége (diszlexia-diszgráfia veszélyeztetettség, tanulási nehézség).

Veszélyeztető tünetek:

  • beszéd- vagy mozgásfejlődés késve indult;
  • huzamosabb ideig logopédiai ellátásra szorultak, hangképzésük hibás;
  • a már kialakított beszédhangok nagyon nehezen automatizálódnak vagy újra elvesznek;
  • zöngés mássalhangzókat zöngétlennek ejtenek;
  • általánosan gyenge részképességek mellett az anyanyelvi gyengeség kifejezett;
  • nehezen fejezik ki magukat, nem találják a megfelelő szavakat;
  • beszédük során gyakran vétenek nyelvtani hibákat, egyszerű mondatokat alkotnak;
  • nem szeretnek mesét hallgatni, mondókázni;
  • gyakran félrehallanak dolgokat;
  • térben és időben nehezen tájékozódnak;
  • gondjuk van a sorrendiséggel;
  • nagy- és finommozgásaik összerendezetlenek;
  • ritmusérzékük fejletlen;
  • kezességük nem vagy bizonytalanul alakult ki.

 

 Diszkalkulia terápia

Diszkalkulia terápia A mindennapokban amúgy jól teljesítő gyermeknek, súlyos és tartós problémát okoz az élet minden területén (iskolában, otthon) a dolgok megszámlálása, a számnevek használata, a számsorban a számok helyének felismerése, ill. a számfogalma nem életkorában elvárt számkörű. Ha a számnagyságrendek megértésében, az alapműveletek alkalmazásában ügyetlen.

Tünetei:

  • csak nagy nehézségek árán, átmenetileg képes figyelni a számokra, számszerűségekre, a matematikai kifejezésekre, fogalmakra (több, mennyivel több, mennyit adjak hozzá…).
  • Korai időszakban nem képes csoportosítani, halmazt alkotni, sorokban, ritmusokban nem tevékenykedik.
  • Játéka monotonabb, mint kortársaié. 

Óvodás korban csak a veszélyeztetettség állapítható meg.

  • Azok a kisgyermekek leginkább veszélyeztetettek, akiknél a mozgás-, a beszédfejlődés, vagy viselkedés alakulása nem volt egyértelműen harmonikus.
  • Ha egy gyermek nem rajzol, nem szívesen használ eszközöket, érdemes a számolási stratégiáit is megfigyelni.
  • A kisiskolás gyermek nehezen ismeri fel az ún. szimbólumokat – a számokat és a matematikai jeleket – és bizonytalanul azonosítja őket tartalmilag.
  • Problémája van a sorozatok és szabályok alkotásával.
  • Amíg erősen koncentrál, akár képes jól megoldani is a feladatot, de figyelme hamar fárad, és egyre több hibát követ el.
  • Egy újabb példa esetén nem tud új megoldást találni, és az előzőt ismétli.
  • Iskolás gyerekek a többjegyű számoknál könnyen eltévesztik a számok sorrendjét (pl. 18 helyett 81-et ír).
  • A számokat fordítva vagy számjegyeltéréssel írják le (pl. 72 helyett 702-t),
  • a műveleti jeleket rosszul ismerik fel (pl. 20 – 4 = 24).
  • A helyiértékeket a számokban többnyire csak mennyiségileg érzékelik, nem nagyságbelileg (pl. 1 tízes és 3 egyes, az szerintük csupán 4).
  • Szám-, és szövegemlékezetük kis terjedelmű: az egymás után sorolt adatokból keveset tudnak felidézni.
  • A számokat „kiragadva a megszokott formájukból” – más méret, más szín, vagy pl. szaggatott vonallal írva – nehezen vagy már nem ismerik fel.
  • A szöveges feladatokban önállótlanok, mert a matematikai tartalmukat nem azonosítják be.

Sindelar terápia

unnamed  Komplex fejlesztő programjának célja az idegi eredetű tanulási és magatartási zavar megelőzése ill. a zavar elmélyülésének megakadályozása.

A fejlesztés a szülő és a pedagógus aktív együttműködéséről szól. A foglalkozások naponta max. 10 percet vesznek igénybe. Az első pozitív hatás 3 hónap után várható. A programok struktúrája lehetővé teszi, hogy egyidejűleg két vagy három részképesség terápiája is megtörténjék. Ilyenkor a foglalkozások szervezése ciklikus. Egy napon azonban csak egyféle részképesség fejlesztése lehetséges, és a foglalkozás időtartama nem haladhatja meg az előírt tíz percet. A minimum hat-nyolc hónapot igénybe vevő kognitív terápia egyik fontos elve a folyamatosság. Ezért a foglalkozásokat naponta kell végezni. A programok gyakorlatai más fejlesztő eljárásokkal is kombinálhatók.

A fejlesztés az ismeretszerzés legfontosabb területeire terjed ki.

  • Figyelem.
  • Észlelés.
  • Intermodális kódolás (észlelési területek összekapcsolása).
  • Emlékezet.
  • Szerialitás (sorrendiség).
  • Téri tájékozódás.

A vizsgálatot végző és terápiát meghatározó szakember havonta jelöli ki a feladatokat, adja át a tréninganyagot a szülőnek ill. a terápiát végzőnek, valamint kontrollálja az otthoni munkát.

Ellenőrző vizsgálat

A program indításakor és lezárásakor készült vizsgálatok összehasonlításával megállapítható a gyermek önmagához viszonyított fejlődési szintje.

 

KAPCSOLAT

kapcs1     kapcs2 

FLOW KÉPESSÉGFEJLESZŐ KÖZPONT

SZARVAS IRODAHÁZ 
7400 Kaposvár, Budai Nagy Antal u. 1.

+36-30/285-9255 • info@flowkaposvar.hu

NYITVA TARTÁS:
hétfő-péntek 12:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

Iskolai szünetek ideje alatt:
hétfő-péntek 8:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

A weboldal használatával ön elfogadja, hogy az oldal a böngészőn keresztül ún. sütiket kezel a felhasználói élmény fokozása érdekében.
RENDBEN