DISZKALKULIA TERÁPIA

Diszkalkulia terápia a gyermekek fejlődéséhez A mindennapokban amúgy jól teljesítő gyermeknek, súlyos és tartós problémát okoz az élet minden területén (iskolában, otthon) a dolgok megszámlálása, a számnevek használata, a számsorban a számok helyének felismerése, ill. a számfogalma nem életkorában elvárt számkörű. Ha a számnagyságrendek megértésében, az alapműveletek alkalmazásában ügyetlen.

Tünetei:

  • csak nagy nehézségek árán, átmenetileg képes figyelni a számokra, számszerűségekre, a matematikai kifejezésekre, fogalmakra (több, mennyivel több, mennyit adjak hozzá…).
  • Korai időszakban nem képes csoportosítani, halmazt alkotni, sorokban, ritmusokban nem tevékenykedik.
  • Játéka monotonabb, mint kortársaié. 

Óvodás korban csak a veszélyeztetettség állapítható meg.

  • Azok a kisgyermekek leginkább veszélyeztetettek, akiknél a mozgás-, a beszédfejlődés, vagy viselkedés alakulása nem volt egyértelműen harmonikus.
  • Ha egy gyermek nem rajzol, nem szívesen használ eszközöket, érdemes a számolási stratégiáit is megfigyelni.
  • A kisiskolás gyermek nehezen ismeri fel az ún. szimbólumokat – a számokat és a matematikai jeleket – és bizonytalanul azonosítja őket tartalmilag.
  • Problémája van a sorozatok és szabályok alkotásával.
  • Amíg erősen koncentrál, akár képes jól megoldani is a feladatot, de figyelme hamar fárad, és egyre több hibát követ el.
  • Egy újabb példa esetén nem tud új megoldást találni, és az előzőt ismétli.
  • Iskolás gyerekek a többjegyű számoknál könnyen eltévesztik a számok sorrendjét (pl. 18 helyett 81-et ír).
  • A számokat fordítva vagy számjegyeltéréssel írják le (pl. 72 helyett 702-t),
  • a műveleti jeleket rosszul ismerik fel (pl. 20 – 4 = 24).
  • A helyiértékeket a számokban többnyire csak mennyiségileg érzékelik, nem nagyságbelileg (pl. 1 tízes és 3 egyes, az szerintük csupán 4).
  • Szám-, és szövegemlékezetük kis terjedelmű: az egymás után sorolt adatokból keveset tudnak felidézni.
  • A számokat „kiragadva a megszokott formájukból” – más méret, más szín, vagy pl. szaggatott vonallal írva – nehezen vagy már nem ismerik fel.
  • A szöveges feladatokban önállótlanok, mert a matematikai tartalmukat nem azonosítják be.
KAPCSOLAT

kapcs1     kapcs2 

FLOW KÉPESSÉGFEJLESZŐ KÖZPONT

SZARVAS IRODAHÁZ 
7400 Kaposvár, Budai Nagy Antal u. 1.

+36-30/285-9255 • info@flowkaposvar.hu

NYITVA TARTÁS:
hétfő-péntek 12:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

Iskolai szünetek ideje alatt:
hétfő-péntek 8:00-18:00
szombat-vasárnap 8:00-18:00

A weboldal használatával ön elfogadja, hogy az oldal a böngészőn keresztül ún. sütiket kezel a felhasználói élmény fokozása érdekében.
RENDBEN